- Det er den største satsning på turisme i Sverige nogensinde, og vi forventer, at den målrettede indsats skal få endnu flere turister til at vælge Sverige og samtidig få lyst til at komme tilbage, siger Anne Bjerregaard, der er landechef for VisitSweden i Danmark.
Udenlandske turister brugte i 2012 106 milliarder svenske kroner. En stigning på 162 procent siden år 2000. Men undersøgelser viser at potentialet er langt større.
Foruden Danmark retter kampagnen sig mod Norge, Tyskland og Holland. Som et led i satsningen har VisitSweden samlet en række anbefalinger og hemmelige tips, der skal gøre det lettere og sjovere at være turist i Sverige: www.swedishmoments.dk.
Millioner i turisme
Udgivet i RejserSVERIGE: Vores naboland Sverige poster nu over 60 millioner kroner i kampagner, der skal lokke flere tuister til landet. Indsatsen er især rettet mod det danske marked.
Senest fra Redaktion
Skriv en kommentar
Udfyld venligst alle felter markeret med (). HTML er ikke tilladt.