Kæden hedder Carl's Jr. og stormer frem i Danmark. Vi er åbenbart vilde med saftige burgere og amerikansk madkultur.
- Burgerrestauranter foretrækkes ofte af de unge, men jeg er sikker på, at vi vil se mange familier med børn, der runder af efter en tur i centret, siger varehuschef Peer Thomassen.
Træning i USA
For at det skal blive en autentisk og meget amerikansk oplevelse, har Carl's Jr. valgt at sende medarbejderne ti uger til Californiens sol. Her stammer Carl's Jr. nemlig fra.
Det bliver dog ikke en daseferie, men regulær træning i at lave Chicken Tenders, milkshakes og de øvrige ting på menukortet.
For de læsere, der har været i USA vil sloganet "Eat it like you mean it" sikkert være bekendt ligesom servering og genopfyldning af sodavand ved bordene adskiller burgerkæden fra de traditionelle kæder.
Carl's Jr. er også kendt for sine meget saftige tv-reklamer, hvor modellerne Paris Hilton, Kate Upton, Kim Kardashian og vores egen danske Nina Agdal spiser burgere med stor vellyst.
Den amerikanske drøm
Historien om Carl's Jr. er den klassiske, amerikanske historie om to iværksættere, der driver det vidt.
I 1941 lånte Carl N. Karcher og konen Margaret 311 dollars, der tilsammen med deres opsparing på 15 dollars gav dem mulighed for at købe en enkelt pølsevogn i Los Angeles, Californien.
I dag er Carls og Margarets 1369 restauranter verden over et symbol på amerikansk foretagsomhed og gåpåmod. Onsdag den 23. juli kl. 10.30 åbner nummer 1370 i Aalborg.