Stemmeaktivering er det nye sorte, og det bliver mere normalt at bruge stemmen frem for tastaturet, når relevante informationer skal findes. Erhvervsrejseselskabet BCD Travel er hoppet med på trenden, og det er nu muligt at hente ekstra hjælp hos Amazons Alexa, næste gang man skal på forretningsrejse. BCD har nemlig udvidet sin management-platform, TripSource, til en stemmeaktiveret cloudtjeneste. Det er således muligt for alle rejsende at få Alexa til at hjælpe med informationerne i forbindelse med forestående rejser – ankomsttidspunkt, hotelbekræftelse, kontaktoplysninger og meget mere.
LÆS OGSÅ: Rejsebranchens Fremtid: Teknologi ændrer alt
Tjenesten kan bruges på enhver Alexa-enhed, såsom Amazon Echo, Echo Plus eller Echo Dot - samt enhver smartphone med en Alexa-app. Det er således ikke kun muligt at anvende stemmeaktiveringen derhjemme, men også når man er taget afsted.
"Vi ønsker at tilbyde forretningsrejsende adgang til rejseinformation ved hjælp af deres yndlingsværktøjer og -udstyr, uanset om de er på kontoret, hjemme eller på farten", udtaler Yannis Karmis, Senior Vice President for Produktplanlægning og Udvikling.
BCD har også udvidet Alexa-funktionen til at inkludere evnen til at tilføje "kælenavne". Ens familie vil således også være i stand til at anvende den smarte funktion og holde sig opdateret. Eksempelvis kan børnene spørge; " Alexa, spørg Tripsource, hvornår mors fly lander ". Systemet genkender "mor", og familien kan således få de efterspurgte informationer.
Nylig forskning tyder på, at dette bare er starten på en stemmeaktiveret-fremtid. Allerede i 2020 vil over 200 mia. søgninger per måned være stemmeaktiveret ifølge Phocuswright-rapport fra juli 2018 : "The State of Voice in Travel."
LÆS OGSÅ: Blogbar