Rejsebranchens fremtid: Teknologien ændrer alt

Udgivet i Nyt fra rejsebranchen
Bedøm denne artikel
(0 bedømmelser)
Teknologien ændrer alle afkroge af vores samfund. Teknologien ændrer alle afkroge af vores samfund.

Teknologien har ændret alle afkroge af vores samfund. Men hvilke konsekvenser har det egentlig for en branche som rejsebranchen? Dette undersøger BCD Travel i seks nye informationsrapporter.


Uden vi lægger mærke til det, får teknologien større og større indflydelse på det moderne samfund. Ofte har vi dog en tendens til at glemme, hvilke konsekvenser det egentlig kan have på vores måde at gøre tingene på. Netop på grund af denne manglende indsigt har BCD Travel valgt at undersøge, hvilke konsekvenser den teknologiske udvikling egentlig har i rejsebranchen. Den første rapport i serien omhandler indkøb og vil bl.a. beskrive, hvordan blockchains kan åbne døren for bedre kontrakter samt sikre indløsning og udveksling af bonuspoint på tværs af hotelprogrammer.

LÆS OGSÅ: 7 trin til bæredygtighed

Med udgivelsen af de seks rapporter håber BCD Travel at hjælpe virksomheder med at udnytte de nye teknologier, der forventes at ændre rejsebranchen fundamentalt. Den nye Director Client Management for BCD Travel, Thomas Friis Rasmussen, mener, at de nye rapporter vil give virksomheder værdifuld viden:

"Der sker en enorm udvikling i erhvervsrejsemarkedet i disse år, og en række nye teknologiske muligheder kan potentielt set vende op og ned på den traditionelle tilgang". Han fortsætter:

"Ingen har svar på alt endnu, men baseret på vores viden fra bl.a. det danske marked, kan BCD Travel med disse nye rapporter komme med vores anbefaling til konkrete tiltag, der kan hjælpe til at virksomheder, i samarbejde med os, får fuldt udbytte af den nye teknologi og en tidssvarende tilgang til erhvervsrejser"

LÆS OGSÅ: AIDA modellen

Seksdels-serie om Emerging Technology og Travel Management

Rapporten om indkøb er den første i en seksdels-serie om Emerging Technology og Travel Management, hvor man undersøger, hvordan blockchains, internet of things (loT), virtual reality (VR), maskinindlæring, chatbots og kunstig intelligens vil påvirke seks centrale områder inden for corporate travel management, som er:
1. Indkøb
2. Politikker
3. Kommunikation
4. Duty of care
5. Betaling og udgifter
6. Performance management
Det forventes, at de resterende rapporter vil blive udgivet i løbet af de næste 12 måneder.

Senest ændret Mandag, 17 september 2018 11:31

Skriv en kommentar

Udfyld venligst alle felter markeret med (). HTML er ikke tilladt.