Den nyligt lancerede danske e-bogstjeneste Mofibo går forrest med ubegrænset læsning til en fast månedlig pris – og det er populært blandt danskerne, der i ferien har benyttet sig af det brede udvalg af bøger præsenteret i brugervenligt læseformat.
Og det har vakt interessen hos danskerne, der har læst dobbelt så mange e-bøger i juli måned i år, sammenlignet med sidste år ifølge oplysninger fra en række af de forlag, hvis titler er at finde på Mofibo.
- Vi slår os på formatets fleksibilitet og fokuserer på brugervenlighed og helt ubegrænset adgang til bøgerne, da vi tror på at det er det, der skal give danskerne lyst til at læse mere og bedre - og noget tyder på at det lykkedes. Interessen for Mofibo har været enorm, siger Morten Strunge, der er stifter og ejer af Mofibo.
Også forlaget Lindhardt og Ringhof ser Mofibo som et vigtigt led i den digitale udvikling af bogmarkedet og følger tjenestens udbredelse med stor interesse.
- Mofibo er kommet på et godt tidspunkt: Danskerne er klar til e-bøgerne og glade for abonnementstjenester, der tilbyder et bredt indhold til en fast pris. L&R har denne sommer set en fordobling af antallet af solgte e-bøger sammenlignet med sidste år - og størstedelen af væksten kan vi takke Mofibo for, siger Gertrud Smith, der er redaktionschef for L&R Digital
Mofibo tilbyder lige nu 30 dages gratis læsning, så der er mulighed for at prøve Mofibo, før man opretter en profil.