- Fremtidens rejselystne publikum ønsker unikke og autentiske ferieoplevelser uden at skulle gå på kompromis med kvaliteten. Vi ser os selv som pionerer inden for denne måde at arrangere rejser på, der meget vel kan gå hen og blive trendsættende for, hvordan danskerne ønsker at rejse i fremtiden, siger Marie Kaalund Winther, der er medejer og en af initiativtagerne til det nye nicherejsebureau, Hideaways.
'Hide' betyder at gemme og 'away' kan oversættes med væk. Så et hideaway er et 'gemmested' eller fredfyldt åndehul. Nøgleord som charme, lokalkolorit og kvalitet er gennemgående temaer.
Et typisk hideaway er en posada i Andalusien, et boutique-hotel i Umbrien eller en quinta i Portugal. Ens for alle er, at de er små hoteller med en god standard, spændende historie og en smittende karisma. Nærhed er et gennemgående tema. Derfor er et hideaway sjældent at finde i en hotelkæde, men det er som regel familieejet og har været det i generationer.
Lækre hoteller
De hoteller, der slipper igennem nåleøjet, råder typisk over 15-25 værelser. Ofte står værterne selv i køkkenet og tilbereder måltider med lokalproducerede og friske råvarer. Det er en del af ferieoplevelsen, ligesom swimmingpoolen, beliggenheden og atmosfæren er det.
- Vi har personligt besøgt og vurderet alle vores hideaways. Hvis vi besøger et hideaway, som vi ikke mener passer ind i konceptet, siger vi pænt "nej tak" til et fremtidigt samarbejde. Vores gæster skal kunne føle sig sikre på, at vi har et indgående kendskab til vores produkter, som vi personligt lægger navn til i vores beskrivelser, og at vores priser er konkurrencedygtige, afslutter Marie Kaalund Winther.
Hideaways er medlem af Rejsegarantifonden nr. 2454 og Danmarks Rejsebureau Forening