I 60 udstillere stod klar til at tage imod de omkring 250 gæster fra den danske rejsebranche på Marriott Hotel i København. Udstillerne havde taget den lange vej fra USA for at netværke og fortælle om deres produkter.
- Skandinavien er USA's fjerdestørste marked i Europa. USA er magi fra kyst til kyst, og der er noget for alle turister. Turismen hjælper med at trække USA og dermed verden ud af den økonomiske krise, sagde den amerikanske ambassadør i Danmark, Rufus Gifford, blandt andet.
Det var da også nærmest et magisk overflødighedshorn af gode oplevelser på rejsemessen: Gode vine fra Californien, muligheder for at leje en Harley og køre tværs over Guds eget land eller tage en pizza-tur gennem New York. Smag på Solvangs "danske" attraktioner, nyd udsigten fra Mount Rushmores klipper i South Dakota eller stik fødderne i Golfens varme vand og mange flere. Ingen tvivl om, at rejsekatalogerne for 2015 vil have nogle af de mange oplevelser med på programmet.
- USA er mere end bare New York. Det er selvfølgelig også en oplevelse - ja, nu håber jeg ikke, at jeg får bøvl med denne udtalelse. Men USA er så meget mere. Det gælder bare om at gå på opdagelse, sagde Rufus Gifford.
Ambassadøren, der ligner en med en stor fremtid for sig, så ud til at nyde at være blandt landsmænd og danskere med hang til USA.
Bent Barnadi Sørensen, der er informationschef hos Bravo Tours, var også mødt op for at se nærmere på de mange oplevelser fra USA.
Foto: Louis Andreas Michaelsen